Blog

Tot ce trebuie să știi ca să vinzi și să livrezi produsele în Ungaria utilizând serviciile Packeta România

05.09.2023, 08:01

Aproape trei sferturi dintre coletele procesate de Packeta România aparțin zonei de comerț transfrontalier (cross- border), iar un procent semnificativ dintre acestea au ca destinație finală Ungaria, reprezentând o dublare a numarului de colete față de aceeași perioadă a anului trecut.

Un avans semnificativ, care vorbește de la sine despre potențialul pe care îl are această țară pentru magazinele online din România, care urmăresc să se extindă și să livreze și în afara țării.

Ce trebuie să facă magazinele online din România ca să vândă în Ungaria?

Un prim pas în extinderea pe această piață începe cu o analiză detaliată a industriei de profil din țara vecină, astfel încât să aibă o imagine cât mai clară, plecând de la un context mai larg al pieței, precum economia, valoarea pieței de eCommerce, comportamentul consumatorilor de online, mergând până la lucruri specifice, care țin de nișă, valoarea cotei de piață, concurență, prețurile practicate, legislație, găsirea unor soluții fezabile între costuri și transportul produselor etc., acestea fiind aspecte care ajută magazinele online să își creeze strategia și propriile previziuni.

Prin urmare:

Valoarea pieței de eCommerce din Ungaria estimată pentru anul 2023: 2,7 miliarde de dolari;

Populația Ungariei: 9,8 milioane de locuitori, dintre care o treime face achiziții online;

PIB: 342 miliarde dolari;

– Vârsta medie a cumpărătorilor: peste 47 de ani;

– Suma cheltuită online/cumpărător/an: puțin peste 900 de dolari;

– Frecvența cumpărăturilor online/persoană/an: 21 de achiziții;

Deși apetitul pentru cumpărături online al maghiarilor este unul mare, aceștia analizează cu atenție produsele pe care vor să le achiziționeze. În medie, cumpărătorul online din Ungaria este interesat de 3 aspecte majore înainte de a plasa o comandă:

– site-ul web, care trebuie să fie în limba maghiară,

– produsul trebuie să aibă o descriere detaliată și cât mai multe imagini de calitate

– preț accesibil

Iar faptul că plasează comenzi online la magazine din afara țării, nu este o problemă pentru cumpărătorii maghiari, o treime dintre aceștia afirmând că nu sunt deranjați deloc de acest aspect.

Aproape două treimi dintre cumpărătorii online din Ungaria (63%) au comandat din străinătate pentru că produsul era disponibil acolo, 44% pentru că era disponibil în afara țării la un preț mai bun, în timp ce 14% au fost interesați în mod special de un anumit comerciant sau marcă.

11% dintre cei care plasat comenzi în străinătate au observat abia mai târziu, în timpul/după plasarea comenzii, că au comandat din afara țării. Cel mai frecvent motiv invocat de unul din doi clienți online din Ungaria (52%) pentru a face cumpărături în străinătate a fost prețul mai mic, în timp ce 34% căutau un produs care nu era disponibil în țară, iar 28% căutau mai multe opțiuni.

Cât privește produsele cel mai des achiziționate online de locuitorii țării vecine, în top se află electronicele, urmate de îmbrăcăminte și produse din zona FMCG. Când vine vorba de cele mai populare produse achiziționate din străinătate, aici lucrurile se schimbă puțin, în topul preferințelor maghiarilor fiind hainele, încălțămintea și articolele de mobilier.

În 2022, aproximativ 60% dintre cei care făcuseră achiziții online, plasaseră comenzi și în străinătate. Livrarea la punctele pick-up și la lockere Z-BOX a fost metoda folosită de tot mai mulți maghiari care au apreciat anul acesta, mai mult ca oricând, mobilitatea și independența privind ridicarea comenzilor în funcție de propriul program. Astfel, pe teritoriul Ungariei, Packeta are dezvoltată o rețea de 1.500 de puncte pick-up și de peste 800 de lockere Z-BOX.

Packeta România vine în sprijinul dezvoltării afacerii comercianților, prin facilitarea transportului produselor listate de magazinele online către clienții finali. Packeta colaborează cu peste 46.000 de selleri și magazine online, dispune de peste 8.856 de puncte Pick-up și livrează în 33 de țări, atât în rețeaua pick-up, cât și la adresă.

Packeta România sprijină dezvoltarea afacerii pe piața ungară cu o serie de avantaje pe care le oferă magazinelor online și sellerilor:

– costuri de livrare foarte avantajoase;

– consultanță gratuită privind extinderea livrărilor prin marketplace-uri în Ungaria;

– integrarea ușoară a magazinului online prin sistem API;

– tracking online pentru urmărirea coletului;

– adresa fizică de retur a coletelor din Ungaria

– tipărirea directă a etichetelor.

Transportul se face fără declarație vamală, timpul estimativ de livrare în Ungaria fiind de 2 zile, atât la adresă, cât și în rețeaua de lockere.

Un alt beneficiu este asigurarea suportului dedicat prin echipele de agenți de cont dedicați și asistență clienți, dar și oferirea de informații actualizate și noutăți despre piața de eCommerce din Ungaria.

Pentru informații despre cum poți intra pe piața de comerț online din Ungaria și pentru o ofertă personalizată, ne poți contacta pe adresa de e-mail: sales@packeta.ro sau te poți înregistra în calitate de comerciant pe adresa https://client.packeta.com/ro/registration/. Echipa de vânzări te va contacta cât mai curând pentru a-ți oferi suport.

Te poți alătura clienților mulțumiți care au livrat peste 89,9 milioane de colete cu Packeta Group!

Mulțumim,

Packeta Romania

 


Distribuie:

Rubrici