Blog

Volumul livrărilor cross-border s-a dublat în 2023, iar anul acesta se prefigurează o evoluție similară

05.03.2024, 08:12

„În 2023, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internaţional, orientându-se, în principal, către ţările din proximitatea României, regiunea balcanică şi alte ţări europene cu comunităţi semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme şi marketplace-uri locale şi internaţionale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaţionale pentru magazinele online româneşti”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România, menţionând că, parteneriatele şi buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaţionali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor şi costurilor de livrare internaţională.

La creşterea înregistrată anul trecut au contribuit şi optimizarea proceselor de livrare şi oferirea de opţiuni variate, precum puncte pick-up pentru expedierea, ridicarea sau returul coletelor, livrarea la adresa clientului şi livrarea în lockere, adaptate preferinţelor individuale ale clienţilor.

Pentru 2024, Packeta România ia în calcul o creştere similară cu cea înregistrată anul trecut, în contextul în care, pe segmentul cross-border există o tendinţă continuă de creştere a interesului magazinelor online pentru extinderea pe alte pieţe. Totodată, optimizarea proceselor şi reducerea timpilor de livrare, implementarea soluţiilor de inteligenţă artificială şi automatizare, care pot revoluţiona procesele logistice şi creşterea nivelului competiţional în această industrie, vor favoriza extinderea comerţului transfrontalier.

„Suntem implicaţi încă din anul 2020 într-un demers continuu de dezvoltare a parteneriatelor strategice în zonele de eCommerce şi logistică la nivel internaţional. Scopul nostru este de a facilita accesul partenerilor noştri locali B2C şi C2C la noi pieţe de desfacere printr-un flux logistic simplu, rapid si avantajos. Vom continua investiţiile în dezvoltarea acestui segment aflat într-o continuă creştere şi ne vom concentra atenţia pe consolidarea şi îmbunătăţirea serviciilor oferite, asigurând o adaptare rapidă la schimbările pieţei internaţionale”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Asia intră în preferinţele românilor pentru comenzi online din străinătate.

2023 a adus schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor români în privinţa achiziţionării produselor din străinătate. În contrast cu perioada anterioară, când opţiunile de cumpărături ale românilor se concentrau, în principal, asupra magazinelor online sau pieţelor din Europa, în prezent românii plasează comenzi semnificative, de ordinul zecilor de mii pe zi, în marketplace-urile din Asia, în special din China, influenţaţi de preţurile mai atractive, gama variată de produse, disponibilitatea stocurilor şi rapiditatea livrărilor.

„În viitorul apropiat, vom asista la intrarea mai multor platforme din Asia pe piaţa românească. Cu toate acestea, este de aşteptat ca românii să continue să facă achiziţii şi de pe această nouă piaţă emergentă. În acelaşi timp, ne aşteptăm la menţinerea comenzilor şi către magazinele online europene deja consacrate în peisajul eCommerce. Iar această diversitate de opţiuni oferă consumatorilor români posibilitatea de a alege în funcţie de preferinţe, preţuri şi calitatea serviciilor, contribuind, astfel, la o piaţă echitabilă şi competitiva”, conchide Alexandr Jeleascov.


Distribuie:

Rubrici